سرویس و تعمیر آبگرمكن نفتی:
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب رامین رشیدی ساکن شهرستان شوط ازتوابع استان آ.غ-شهرستان ماکو-بازرگان میباشم..اميد آن دارم که شمارادرامرتعمير ونحوه استفاده از لوازم گازسوز ياری نمايم.۰۹۱۴۴۶۳۳۳۱۰--۰۴۶۲۴۲۲۴۹۶۱
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرويسكارلوازم گازسوز و هوازا و آدرس servickar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 3181
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ساخت كد صوتی آنلاين





سرويسكار لوازم گازسوز و هوازا
نحوه نصب و تعمير لوازم گازسوز و هوازا
شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:53 ::  نويسنده : رامين رشيدي       

نكاتی در مورد نصب و تنظیم آبگرمكن آبگرمكن :

سرویس و نگهداری آبگرمكن:

نكاتی در مورد نصب و تنظیم آبگرمكن :

1- آبگرمكن باید درمحل مسطحی نصب گردد و هوای كافی برای سوخت به آن برسد.

2- اتصالات ورود و خروج آب را كنترل كنید كه نشتی نكنند و در صورتیكه نشت داشته باشند آن را بر طرف نمایید.

3- وضع دودكش ها را كنترل كنید كه سالم و بطور صحیح نصب شده باشند در غیر این صورت دود در فضای ساختمان پخش و باعث مسمومیت افراد و سیاه شدن دیوار و اثاثیه می گردد. مكش دود عامل اساسی خوب كار كردن آبگرمكن است و به این جهت باید اتفاع و قطر لوله دودكش كافی بوده و محل اتصال لوله ها به یكدیگر صاف و بدون درز باشد. برای اینكه باد در دودكش تاثیر نكند،دودكش باید در مرتفع ترین قسمت پشت بام نصب شود و دارای كلاهك باشد.

4- سه راه تنظیم هوا (دمپر ) مكش دودكش را با كار آبگرمكن هماهنگ می كند.دریچه هوا كش بر روی یك محور مقداری بالاتر از مركز دایره هواكش می باشد.در روی دریچه هواكش پیچی نصب شده كه یك وزنه كوچك به آن متصل است.با پیچانیدن پیچ و تغییر وزنه ،وضع قرار گرفتن دریچه تنظیم می شود.وزنه باید در حالتی قرار گیرد كه با كوچكترین فشاری دریچه به نوسان در آید.

5- پس از ریختن نفت در منبع و جاری شدن آن در لوله ها،دقت نمایید كه تمام اتصالات محكم بوده و نشت نكند.اگر نشت در اثر ترك لوله باشد باید آن را عوض كرد ودر صورتیكه از محل اتصال باشد،باید مهره محل اتصال را بوسیله یك آچار مناسب قدری محكمتر كرد. چنانچه نشت ادامه یافت،باید پرچ سر لوله ها را تعویض و به طور كلی رفع عیب نمود.

توجه: چنانچه آچار مناسب در دسترس نبود،در باز كردن و محكم كردن مهره های اتصال هیچگاه از انبر دست استفاده نكنید،زیرا جنس اتصالات از آلیاژ مس است و لبه های آن ها به سرعت ساییده شده و از بین می رود.

سرویس و نگهداری آبگرمكن:

1- برای روشن كردن آبگرمكن،هیچگاه چوب كبریت را داخل اجاق نیندازید و همیشه از سیم مخصوص استفاده كنید.

2- چون آب جوش در جدار آبگرمكن ایجاد رسوب معدنی می كند،حتی الامكان سعی كنید درجه حرارت آب از 60 درجه سانتیگراد تجاوز نكند.

3- ترموستات را كه وظیفه اصلی آن قطع و وصل جریان نفت به اجاق می باشد و در نتیجه درجه حرارت آب را ثابت نگه می دارد،هر شش ماه یك بار باید آزمایش كرد.بدین منظور درجه تنظیم سوخت كاربراتور را روی عدد زیاد به مدت یك ساعت قرار داده درجه ترمومتر را كنترل نمایید كه از عدد 90 درجه سانتیگراد بالاتر نرود ضمنا" از لوله سر ریز شیر اطمینان هم آب خارج نشود در این حالت باید كاربراتور سوخت را قطع نماید.

4- شیر اطمینان در صورتی صحیح كار می كند كه با گرم شدن آب بیش از حد،مقداری آب داغ و بخار از آن خارج گردد. این نوع شیر ها وظیفه دارند در برابر فشار یا درجه حرارت و یا هر دو آن ها آبگرمكن ها را كنترل نمایند تا خطری گریبانگیر افراد خانواده و یا خود دستگاه نگردد. اینگونه شیر از یك طرف به آبگرمكن متصل شده واز یكطرف دیگر به لوله هی كه سر آن آزاد است متصل می گردد (لوله سر ریز) . برای اطمینان از صحت كار این شیر باید اهرم شیر را كمی بالا كشیده در صورتی كه از لوله سر ریز مقداری آب خارج گردد و بعد از آزاد كردن اهرم آب قطع گردید دلیل بر صحت كار شیر می باشد.

5- هر شش ماه یكبار باید صافی كاربراتور را تمیز كرد، برای این كار به ترتیب زیر عمل كنید:

الف- شیر خروج نفت از مخزن را ببندید تا ورود نفت به كاربراتور قطع شود .

ب- ظرفی زیر كاربراتور قرار دهید.

ج- پیچ صافی كاربراتور را باز كنید. (مطابق شكل ) .

د- صافی را بیرون بیاورید.در این موقع نفت همراه با كثافات دیگر خارج شده ودر ظرف می ریزد.

ه- صافی را در ظرفی كه حاوی مقداری نفت است تكان دهید تا تمیز شود. شیر مخزن نفت را كمی باز كنید تا مقداری نفت داخل كاربراتور شود و با خارج شدن از آن كاربراتور تمیز شود.

و- شیر مخزن نفت را ببندید و صافی را عكس ترتیب پیاده كردن آن سوار كنید.

ز- دقت كنید كه واشر صافی فرسوده وپاره نباشد،زیرا در غیر این صورت پس از سوار كردن صافی ،نفت از اطراف آن نشت خواهد كرد. همچنین در صورت پاره بودن صافی آن را تعویض نمایید.

6- هر چند وقت یكبار ماده پاك كننده ای داخل اجاق بریزید.

7- دقت كنید نفتی را كه داخل مخزن نفت می ریزید ،با آب مخلوط نباشد زیرا قطعات حساس كاربراتور آسیب می بیند.

8- در آبگرمكن هایی كه دارای اهرم تمیز كننده مجرای ورود نفت به اجاق هستند،این اهرم را هر چند وقت یكبار بچرخانید تا جرم مجرای ورود نفت به اجاق تمیز شود.

9- سالی یكبار لوله های دودكش آبگرمكن را تمیز كنید.

10- هر چند وقت یكبار كوره را سرویس نمایید.برای این كار به ترتیب زیر عمل كنید.

به دلیل احتراق در كوره ودر نتیجه تولید دوده كوره آبگرمكن هر چند وقت یكبار بایستی باز شده و تمیز شود. تشخیص زمان تمیز كردن كوره موقعی است كه از سوراخ های موجود در روی اتاقك احتراق (كوره) شعله كاملا" دیده نشود یا به عبارت دیگر سوراخ ها را دوده گرفته باشد كه در نتیجه جلو ورود اكسیژن لازم مسدود شده باشد.

1- شیر داخل منبع نفت كه به صورت میله ای سر كج و انتهای آن حدیده شده است را ببندید (شیر ارتباطی منبع ذخیره نفت به كاربراتور ).

2- به آبگرمكن فرصت دهید تا نفت داخل كاربراتور و لوله های رابط كاملا" بسوزد و آبگرمكن خود بخود خاموش شود.

3- چند دقیقه اجازه دهید كوره آبگرمكن سرد شود .

4- توسط آچار تخت یا فرانسه مهره لوله ارتباطی سوخت از كاربراتور به كوره را باز كنید.

5- جك زیر اجاق را با چرخانیدن شل كنید.

6- كوره آزاد شده را بیرون بكشید.

7- كوره را با برس تمیز كنید(بطوری كه سوراخ های ورود هوا كاملا"باز شوند.).

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: